be professional LOL !!!

antara shabat dan tanggungjawab...
benarkah ianya xboleh bersatu?...
betul kew kita xley rapat ngan org bawahan kita?..
betul kew kita xley hormat ketua kita kalau ketua tue adlh shbt kita??
betul kew kita akn ambil mudah sesuatu arahan itu hanya sebab die adlh teman baik kita??
betul kew kita akan putus shabat andai salah seorang adlh ketua dan sorg lagi adlh org bawahannya?..

STOP IT LOL!!!....
BE PROFESSIONAL PLISS!!!!

umo dh tggi...
pemikiran pown kenelah matang...
xperlu kowt wat perangai mcm budak kecik..
ko igt aku nie xda hati dan perasaan?..pk perasaan ko jewk?..
tlg k...
aku bkn mcm ko yg xkisah langsung dgn perasaan org len...
aku bknnyer mcm ko yg xpenah pk akn tanggungjawab yg ada kat bahu ko tue..
cuba lah jadi matang..
sebelum wat papew,pk dulu lah mangkuk...
ko igt ko kene mrh sket,ko tension,ko nk lari...
tenangkan fikiran konon...
wake up r...
umo dh tggi,perangai mcm bdk2...adk aku ag matang drpd ko..
jgn jd selfish lah...

haish...
pelik towl ngan manusia sekarang..
harap jew umo dh 20...perangai...hish..
hah..kan aku dh ngamuk kat blog nie...
bkn nak mengaibkan...
tp aku meluahkan kat cnie utk pengajaran sume...

hdp nie jgnlah pentingkan diri...
pusing2 kita akn jmpe org yg sama gak..
hdp nie,jgnlah asyik nak memberontak...pk dulu sblm wat papew...
dh jd senior,jgn r wat pale mcm junior...xpk kwn2 ko yg laen nk handle junior ag..
patut ko support,nie ko pulak wat pale...
nk mrh aku,mrhlah...aku dh penat dh...
nk kata tension,aku pown dh tension sbb aku ag byk mslh drpd ko..
tp aku xkan lari...bkn sbb xberani,tp sbb aku xnk wat kwn2 aku ssh at n aku taw aku ada tggjwb smpai jmaat nie...

btw,aku pown penah bekerja bawah org yg rapat ngan aku..
abg agkt aku ag..
boley jew aku wat keje yg die sowh..
boley jew aku trime die mrh aku..
smpai skrg,baik jew ktrg...xpenah gado pown..
pendek kata,mindset itu penting...
be matured n be professional..
nanti mst xtension..

salam... :)

Comments

Popular Posts