diari dania (third episode)


arinie ari terakhir...
mggu dpn nk UPSR dh....huhu...arinie sume kne kemas dewan n then aktiviti bebas..
wak2 2 mmg tension r...ktrg sume saling bermaafan antara satu sama lain...
aku pun turut bermaafan ngan sume...
tiba-tiba atiqah dtg kat aku..
"dania,aku nk mnx maaf kat kau kalau aku ada wat slh ngan ko..0-0 yew.."
"owh..xda hal r..aku pown mnx maaf yew..kita 0-0 balik..eh?!!k r..aku nk g kat eida nie.."
"eh!!!jap2 dania.."
"pew die?"
"jom ikowt aku jap..sbnrnyer ada org nk jmpe ko..die nk mnx maaf ngan ko.."
"hah?!spew???npew ak die nk mnx maaf,aku yg kne g kat die??argh!!malas r..eida!tggu jap..k r atiqah..bye.."
"dania,jap!!"
aku wat bodo jew bile atiqah pggl tp skali aku dgr suara amirul memanggil namaku..
"dania!!jap!!!azam nk jmpe ko!"
serentak ngan itu jantung aku berdebar gler2 n tnpa aku sedar,aku terpaku disitu..
"dania,yok r..azam dh lme tggu ko 2.."
aku xtaw npew..at aku berdebar2 gler2 n kakiku hanya tros menghayun mengikut langkah atiqah n amirul..
lmew perjalanan kami,aku mula menyedapkan at..aku bilang pada diriku,mereka ingin mengenakan aku..tambahan pula,tika itu aku merajuk dgn azam..
"argh!!kowang nk bwk aku g mne????xda maknenyer azam nk jmpe aku..die bz ngan kwn2 die.."aku segera menghayun kakiku meninggalkan tempat itu..
"awk!"
aku terpaku..suara itu..suara yg amat aku rindu..walaupun kami couple,tp jarang sekali kami berbual..suratlah penghubung kami dan kerana suratlah aku berkecil hati dgnnyer..
yelah,ada kew ptt die sowh kwn die blskn surat aku..2pown aku ternampak sbb aku stayback xgtaw die..aku tgk die dgn kwn2 die bincang ape nk bls..pergh..baran sey..igtkn peristiwa 2,aku tolak perasaan rndu aku,(sbnrnyer cuak gak..first time dgr sore die mendayu..dlm at aku harap gak die thn aku klu aku blah dr si2..hehehe..)aku tros blah dr si2...
"awk!!jgn lah pergi.."
aku wat bodo jew..Allah jew taw betapa kecik at aku kat die..skali..
"dania!!cian azam 2..ko nie..jmpe jew r dia.."suara atiqah n amirul tiba2 kedengaran..
aku lpew plak yg bdk 2 ekor nie ada..potong stim tul..
dgn berat at,aku pown pndg blkg n brtny.."nk apew??"
aku lihat sekali imbas muka azam sgt sedey..sayu at ku..namun aku xpeduli..at aku lg terluka..
"awk,saya nk mnx maaf klu ada tersalah n tersilap..saya taw awk mrhkn sy.."
"hmm..xpew...sy dh maafkn dh..saya pown nk mnx maaf kat awk..0-0 k."
aduyai!!!npew ngan mulut aku nie?aku nk mrh2 die td,npew ak aku g ckp cmni..
hish..nie r sshnyer pompuan,xblh dgr bf ckp lmbt sket,tros cair..haih..pompuan..pompuan..
"k r awk..eida dh tggu sy nie..aslmkm.."
aku tros melangkah laju meninggalkan tmpt itu tnpa menoleh ag..

"eh!!eida,nmpk fail aku x??fail yg ayh aku blikn towk aku 2.."
"xda plak..cuba ko igt ko ltk mne..ko nie dania..cuai.."
"erm..owh,ya..ada dlm dewan kowt..jap ey..aku g carik.."
aku tros melangkah ke dewan..
"eh!xdalah.."
"awk cari apew?"
aku tersentap..seingat aku..td aku sowng jew dlm dewan nie..
"eh,dania!ko carik apew??"aku segera berpaling..
rupa2nyer azam dgn kwn2 baeknyer..
"aku carik fail aku..dlm 2 byk bnda.."
"owh..fail yg baru ko bli 2 kew??yg ko asyk berkepit jew ngan die.."
"a'ah.."mls aku nk lyn bdk2 nie..aku tros kuar dr dewan..
"dania!!!"
aku segera berpaling...aku taw suara 2 dr ats,segera aku lihat ke ats..
"cari nie kew dania.."pergh..fail 2 ada kat eida n sume rupe2nyer..
"kuang asam kowng..."aku segera berlari ke atas..
sampai jew di atas,aku terdengar bunyi sesuatu jatuh..
aku x ambil kisah..aku tros g kat geng2 aku..
aku lihat drg tgh gaduh ngan peah..
"wei,asal nie??fail aku mne?"aku mula xsedap at..
"relax dania...si peah nie..tolak tgn mira.."
aku mula rasa xsedap at..lagi kuat dr td..
"so??mne fail aku?"
pelahan2 mereka tjk bwh..hancur hati aku...segala kertas result aku berterabur di atas tanah.plg pntg!fail yg ayh bli towk smgt aku nk upsr aku lihat dh berkecai..
aku segera berlari kebawah..aku langgar sume yg ada..
perkara pertama dlm otak aku adlh sama ada fail itu boleh dibaiki atau x..
aku kutip fail aku yg terbelah 2 itu..
aku cuba towk pasang.."eh!dania..ekeley..dh xley psg r..bek ko kutip result ko.."
aku segera berpaling ke arah azwan..aku nmpk azam disitu..
entah kenapa,aku rasa air mataku ingin mengalir...

Comments

Popular Posts