diari dania (fourth episode)


Haritu,wat pertama kalinya aku datang kesekolah dgn niat,aku xkn bertembung dgn sesapa pown..baik eida,sya and sume geng2 aku..aku xnk jmpe drg!!!serius!!!aku mmg kck at ngan drg..
brutal2 gak..tp gua pompuan babe..agk2 r..
aku mmg pantang especially membabitkan bnda yg aku syg..

pagi itu,aku melangkah ke dalam sekolah dan terus wat hal aku..
aku baca buku n just dowk kat kantin 2 sementara tggu giliran nk masuk dewan peperiksaan..
yelah...arinie ari first UPSR...
aku just set mind aku towk lpewkn probs aku ngan bdk2 nie n fokus pd UPSR..
sdg aku dowk sorg2 kat kantin tue,aku trigt ape yg brlaku smlm...
sdg aku sibuk mengutip kertas2 aku n memeluk fail pemberian ayah tue,
dgn airmata yg hampir keluar..tiba2 ada sepasang tgn menghulurkan bantuan..
azam..yup...die ddk n tlg kutip sume ketas2 aku yg bertaburan itu...
serentak dgn itu,pertama kalinya dalam sejarah...
aku,dania,yg xpenah even tjk muka sedey kat skul,menangis...
aku xtaw npe..aku cuba tahan air mata aku..
tp bila dia hulurkan ketas kat aku,bila kwn2 die ejek die coz tlg aku,
aku tros menangis..airmata ini mengalir tnpa dpt aku thn..
aku sedey..sedey kerana brg pemberian ayahku telah rosak..dan sedey kerana org ksygnku diejek hanya kerana membantuku..dia lelaki..ada ego..pasti dia malu diejek begitu..
aku tros bgn,kusimpan sume ketas2ku di dlm beg dan dgn berat hati,aku buang file itu...

"oit!!!owh...pg2 dah termenung...taw r cik abg abg ada kat cnie..eh??!!npew xdating??"
aku tersedar dari lamunan ku.."pew ko ckp nie??mana ada azam kat cnie.."
aku bangkit dari tmpt ddk ku..mls aku nk lyn si sya nie..
aku menuju ke tmpt bli brg..tetiba teringin nk bli keropok favourite aku..
"eh?!ko nie..wat lawak ak..abis tue,spew plak cik abg yg asyk pndg ko dr td ha??!!bkn cik abg ko kew..".aku lantas berpaling ke arah yg ditunjukkn sya.."azam.."
"yewlah abg azam ko tue...dr td aku tgk dia pndg ko jew..korang xdating kew??"
"byk r ko..die baru dtg tue...aku dh lme smpai..."
"yekew die bru smpai??erm..uncle,azam baru smpai kew?".
"Ya Allah..sya..uncle nie manalah knl azam..."
"azam??yg tue kew??"
aku n sya tros berpaling..rupa2nyer azam n geng2nyer menuju kearah kami..malah lebih tepat ag klu aku kat yg drg dh hampir dgn kami..
"hah??!!yg nielah uncle.."
"owh..yg nie..dh lamalah..xlama lepas dania dtg,dia dtg...ayoyo..dania,azam..dr td org xda,xnk bli..dah rmai org,baru beli..apada..."
serentak dgn itu,sume yg ada disitu gelak...aku yg kebetulan sdg mnm air,hampir tersembur.. mana taknya,azam btl2 sblh aku time 2..adoyai..menyumpah2 aku kat uncle 2 dlm at..
"hah??!!terdiam nmpk..btl r tue..drg dtg awl...dating ey.."
"eh??!!!siapa dating??bdk dua org nie ke??xdalah..uncle tgk,drg sibuk baca buku shj..ddk pn jauh2..."."hah!!!kn aku dh kata...ktrg mana ada dating..ngada2 jew kowang..tadi aku dtg,dania tgh busy baca buku r.."aku hanya mmpu terdiam..aku segera melangkah pergi..otak aku bercelaru time tue..npew die dtg awl??btl kew die pndg aku..haih...

Peperiksaan mcm biasa...
masa silih beganti..aku dah baik ngan sume...
kami bersatu dlm menempuh UPSR dan akhrnya UPSR pown hbs...

aku...seperti biasa..ddk dirumah..
rnduku pd azam makin menebal..tp bila pk2 blk..klakar plak..
baru umur stahun jagung,dah pndai bercinta...hahaha..

Comments

Popular Posts