teman?kawan?sahabat?

teman?kawan?sahabat?
sama kew ketiga2 benda nie???
sape kata same???
apa bezanyer ketiga2 nie??
kan mksdnyer sama jew????.....

TIDAK!!!!
tiga2 nie xsama lgsg....
nie buktinya...

TEMAN...
seorang teman akan sentiasa di sisi kita...
tapi mereka akan hilang bilang kita memerlukan mereka sgt2..
tatkala kita kesunyian,mereka tiada disisi kita...
tapi!
mereka pasti ada disisi kita bila mereka inginkan sesuatu...
bahkan,
seorang teman sggp utk berada disamping kita jika mereka ingin merampas org yg plg kita
sayangi..

KAWAN...
seorang kawan tidak seoerti seorang teman..
bahkan,mereka sentiasa disisi kita tatkala kita dlm kesusahan ataupun kesenangan...
tapi!
mereka pasti tiada disisi kita tatkala kita butukan seseorang utk berbicara...
tatkala diri ini perlukan seseorang utk berbicara,
kawan bukanlah pilihan yg terbaik....
kenapa???
kerana mereka pasti mendedahkan rahsia kita....


SAHABAT...
siapa sahabat??
pntg kew shbt??
kn xpopular prkataan shbt 2...
hmm...
sbnrnya shbt adlh org yg plg kita perlukan dlm hdp kita...
tatkala sedih,mereka hulurkan bahu utk kita...dan bkn itu shj,mereka pasti mndgr mslh kita...
bahkan,mereka turut bersedih dgn kita...
tatkala kita gembira pula,mereka pasti gembira bersama kita dan mereka mendoakan kebahagiaan kita...
dan paling penting...
seorg shbt xkan pernah melukakan hati kita...
shbt sdlh org yg plg mnjg hati kita....

antara 3 ini,pasti kita semua akn lebih menghargai shbt kita...

tapi aku???
aku sudah kehilangan shbt aku...
sumenyer kerana desakan semua...
kerana family,aku korbankan perasaan shbt aku,
dan kerana cinta....
telah putus tali persahabatan yg dibina...
walaupun sudah setahun aku khlgnnya,
aku msh mencari dia...
tp aku thu,sumenyer dah berubah..
kerana dia kini,hny seorg kwn bgku...

aku cuba mencari pengganti dirinya...
tp yg aku jmpe hnylah seorang tmn ataupun kwn...

kpd shbtku....
aku rndukan kamu...
benar kata kau suatu ketika dulu,
tiada org yg layak mnjd shbt ku slain kau...


to all my friends...
especially D1E5,
aku taw kowunk xsuka aku...
aku sedar aku seorg yg menyakitkan hati,
tp ketahuilah...
apa yg korang lihat hnylah sifatku yg totally bkn diriku...
aku mnx maaf sgt2 kat kowunk....
maaf menyakitkan hati korang...
maaf juga melukakan hati kalian....

salam perkenalan aku hulurkan sekali lagi...
sambutlah jika kalian sudi....


Comments

Popular Posts