diari dania ( 10th episode )

sumenyer berlalu dgn pantas...
maklumlah..aku nie jarang kejar ape aku nk...
klu ape aku nk tue sme dgn ape kwn aku nk, aku mst berundur diri terlebey dahulu.
skali aku nekad...mmg betul2 nekad lah an...ahaks...

sebulan berlalu...
aku dan aizat dh kapel....
ape aku wat?... xtawlah...sume brlalu dgn pantas...
namun,badai melanda kami...

"dania, ckg faezah nk jmpe ko?"
"hah?!seriously?..hmm... ape ek kaunselor sekolah tue nk dr aku?..huhu.. "
"ntah r dania...g jewlah...k ea..aku nk blk klas aku.."
"ok..thanx sya..."
ooppsss...lpew gtaw...aisyah n shera laen klas dr aku..
hmm...
mulalah aku menapak ke blk kaunselor...bosannyer...hmm
eh2!...asl ada kasut aizat?..dh lah sejak blk dr trip sekolah ke langkawi, ktrg gado...hmm...spoil towl..dh r tue,kne tggu glrn die pulak...aigoo...

setelah stgh jam,bru aizat kuar..
erk...asl muka die mcm aym berak kapur nie?..hmm...
"dania!..masuk!.."
opocot mak ko..kusss semangat...seb bek x melatah kuat2...hmm..xsdp at aku nie...
"ya ckg...ada ape?.."
"kamu sht?..erm..kamu ada papew nk cter ngan sy?.."
"hah?!cter ape ckg?.."
"kita straight to the point k dania.."
fuh...ape sey....dgn perlahan-lahan n dgn keberanian yg sikit,aku angguk...
"kamu bercinta ya dgn aizat?"
BOOM!!!...GEDEBUP!!
mcm nk pecah otak aku dpt soalan cepumas ckg nie...
"erk...ya ckg..npew ya?.."
"dania,awk sedar x awk spew n die spew?..awk sdr x dlm sekolah awk dimana,die dimana?"
erk...gulp...ape sey ckg nie cter...
"maaf,ckg...sy xtaw...bkn ktrg sme klas kew ckg?..ape beza?.."
"hmm...kamu ketua pgws,tp bercinta dgn ketua kelas...xbgs lah dania...die xlayak utk kamu!"
GEDEBUP!!!...
mmg rse bumi bergegar time tue..hmm..
"erk..npew ckg?..sy xpfhm..itu kan hak sy?.."
"dania,terus terang k...ibubapa kamu xsuka die,ibuabapa die pown xsuka kamu..bkn itu shj,ckg2 rmai yg pertikaikan npew kamu plh aizat...tgglkn die dania...die pown akn tgglkn kamu... korang xsepadan..."
erk...hmm...sumpah antara 2 darjat... :(
"tp ckg..."
"xda tapi2!!.... dgr ckp sy...t sy gtaw ckg2 n yg laen...

KRRRRIIIIIIIIIIINNNNGGGGGGGG!!!!!!
gedebuk!!..aigoo...spewlah yg maen tolak2 pale aku...
"awk..nk ckp smtg.."

Comments

Popular Posts