diari dania (seventh episode)

KRING!!!!!!!!!!!!!!

yok balik sekarang!!!!yeah!!!!!
xsabar gler2 nk balik mlm tue...pnt gler2 kowt...
kat sekolah banyak keje,kene wat mcm2,then,balik plak nek bas,dah tue,
kemas2 umah,g tuisyen n skung,sumenyer dah hbs...
nak balik,mkn,tido...yezza...

"woi,dania!!!jap r...tmn aku g tnds jap..."
adoyai....hancur hrpn aku..Shera nie pown satu..g r tnds kat umah...
"ko jgn lpew gtaw ckg...kang kita terkunci dlm nie plak.."
"yewlah2...ko g tnds dulu..jap g aku follow.."
haih....aik?!!npew byk jew slipar dlm ofis tuisyen nie???
"ckg!!!"
alamak!!!azam ada kat dlm r.......gler rndu kat die....aik?!!shafiq pown ada..hmm..
"hah!!yg kamu tercegat kat situ npew??nk apew?"
kus smgt...aku boley mengelamun plak....
"erk...nk gtaw,sy n shera ada kat bilik air..ckg jgn blk dulu plak k.."
"ee....g r tnds kat umah kamu berdua nie..'
"hehe...mana sy taw...shera yg nk g tnds ckg..hehe.."
alamak,azam n shafiq dah nk blah r....
"dania!!!!!mana ko!!"
"aku kat cnie r...ko nie.."
"kamu nie,dania,shera,meh cnie masuk...saya nk ckp sket ngan awk berdua..."
"hehe...ckg marah kew...relax r ckg..."
"xdalah...kamu nie...mcm2 lah shera..."
abis r...ckg mesti nk start ceramah...
"kamu berdua phm x pew sy ajar td??mcm mne std?belajar nie........."
hah!!!kan dh kata,amek ko..ceramah free...

pergh...nk dkt 10 mnt dgr ceramah ckg jo nie..hmm...
"erk...ckg,bapak sy n danis dh smpai nie.."
hahahhahahahah...shera2...ko mmg gempak...
"ha...yewlah tue...dah2...g balik..jgn merayau..."
"ok2...bye ckg.."

fuh..."ko r nie shera...kn dh dgr ceramah free.."
"relax suda..."

Aik???npew azam ada kat cnie ag...
"dania,jmpe jap..."
"ceh...nk dating ea..."

"erm...nk ckp nie..jgn sedey aw...aku...aku nk clash..aku dah ada org len.."
"owh..ok...spew org tue??azam skrg...spew pggnt aku tue??"
"adalah..ko xkn nk towk taw..ko ok x??aku xnk tpu ko..aku taw ko akn sedey klu aku tpu.."
"hmm...btowl tue...tq jujur...ko still bestfrend aku kn??"
"msti r...spew ag knl diri kita berdua klu x kita sendiri.."
"alhamdulillah..k r...ayh aku dh smpai...bye.."
dgn hati yg bercampur baur,aku balik umah..
ayh,as usual,akn dpt detect aku ada mslh...ayh pown diam jek dlm kete tue..
hmmm.....

Comments

Popular Posts