JENGKING !!


maaflah kalau ada yg kata,pe hal ak aku nk tulis pasal jengking tetibe an..hehe
ok...meh kita start citer k...
JENGKING melambangkan KOMANDER KESATRIA UiTM JOHOR...
dgn nama pown yg berbisa,of course r kami berbisa...
tp aku bkn nk citer psl bisa kami...
aku nk citer psl kuarga besar kami...

dlu,mse mula2 jd komander,kami ada 3 batch..
b-16,b-17 n b-18...
aku konfem2 r b-18 an...hehe
time tue rse bgga sgt bile jln kemana shj...sbb ape?..
bkn sbb berlagak...tp sbb dlm uitm tue,kami shj umpama sebuah keluarga besar...
duduk satu wing,aktiviti sume sama2....
mmg r ada senioriti sket...tp senioriti ktrg brtmpt...
klu kat wing,kami umpama sebuah keluarga besar yg dipenuhi gurl...
tp nie xmnjdkn gurl n guy ktrg xrapat...
malah,bertambah rapat...
katakan ape shj mslh yg dihadapi tika itu...
tren delayed n menyebabkan terkandas lewat tgh mlm kat busstand?..
kol jek...bantuan smpai...
gurl sakit smpai pengsan dlm bilik?..kol guy kmndr,drg sggp bertekak ngan pak uk semata2 utk bwk gurl tue g spital...
mybe korang igt aku reka citer..tp inilah realiti...
aku xtaw org lain...tp bg aku,aku epi hdp dlm keluarga besar jengking ini...
tnpa jengking,sunyi hidupku...

kini,kami sume menerima adk baru...
iaitu b-19...bru sebulan,pelbagai karenah b-19 yg dpt kami lihat...
tension gak r...tp bila kenang blk,rse kelakar...
sbb mereka umpama bayi yang suci....comey sggh muka mereka bila mereka dimarah atas kesalahan mereka...
ada yg degil...tp degil xbrtmpt...hehe...
org laen mybe mrh...tp bg aku,aku xmmpu nk mrh mereka tika ini...
sbb bg aku,mereka adk2 yg bru aku terima didlm keluarga jengking ini...
aku taw,akan tiba suatu hari nanti,salah seorg adk2 b-19 akan membuat coretan yg sama seperti aku di blognyer...ya...
coretan yg menggambarkan betapa bahgia dan bgga nyer mempunyai sebuah keluarga besar di UiTM JOHOR yg bergelar JENGKING !

btw, SELAMAT DATANG adk2 B-19...
SELAMAT BERJUMPA LG b-18...
syg kalian sume sgt2...

Comments

Popular Posts