diari dania (sixth episode)

aku melangkah masuk kedalam sekolah ini dengan rasa yg bercampur baur dan hampa..
hampa sgt2 sbb xdpt satu skul ngan kwn2 aku..
epi sbb dh fom 1 tp tkt sbb xda kwn..
argh....tensionnyer...

smpai jew kat dewan,tros carik nama kelas..1a4..itulah nama klas aku..
dan di situ,aku jumpa beberapa bdk2 yg sme klas ngan aku..
aku gak jmpa hanif..fuh..lega skit..tp cuak ag sbb xda kwn pmpn..then aku jmpa lyn..
so,spnjg orientasi,aku ngan lyn jek..
tamat jew mggu orientasi,ktrg start blaja...
aku dh biasa ngan klas aku n kwn2 klas aku pown ok gak...

tiba-tiba,satu ari tue,ckg anuar bwk satu cter yg mmg gempak..
aku kene tuka klas..dgn result upsr ku,aku harus msk ke kelas no 1 di skul itu..
pelik gler..dpt 4a pown kne msk klas dpn kew??musykil2...

dgn at yg berat,aku berpindah kelas..1a3..sblh jew klas,tp bsr impaknyer..
igtkn bdk2 dlm klas nie sumenyer skema,skali tanggapan aku mmg slh gler2...
hari pertama aku disitu,bdk pompuan klas nie gado..
gempak gler sey...siap tarik2 tudung sume..smpai pecah crmn mata..
gerun aku ngan bdk pmpn klas tue..

akhrnyer aku dpt sesuaikn diri ngan bdk2 klas aku..
ngan farid,shera,amira,izzah,piqa,saidah,mahen,karam,yuva..pergh..bdk2 nie rpe2nyer xskema lgsg..lega aku...
dlm mse yg sama,aku dh jarang jmpe azam..rndu kat die..rsau gak khlgn die...haih..

Comments

Popular Posts